niedziela, 12 maja 2019

Jaki może być taras?



Kiedy buduje się dom, niewiele czasu poświęca się na przemyślenia dotyczące samego tarasu. Najpierw marzy się, aby jak najszybciej zbudować dom. Później marzy się, aby go szybko wykończyć (i się nie wykończyć). Taras pozostaje daleko w tyle. A szkoda, gdyż jest on swoistym pokojem… tyle, że zlokalizowanym w ogrodzie. 


Każdy z nas potrzebuje miejsca, w którym mógłby naładować baterie po ciężkim dniu. Cisza, hamak lub wygodny fotel, ulubiona lektura i orzeźwiająca lemoniada. Czy wyobrażacie sobie lepszy scenariusz na popołudniowy relaks? Chyba nie, dlatego podpowiadam, jak stworzyć w swoim otoczeniu zaciszne i przytulne miejsce, wprost stworzone do relaksu na świeżym powietrzu. 


Mój taras powstał stosunkowo dawno, ale zadaszenie „otrzymał” w ubiegłym roku. Wspaniały pomysł i realizacja mojego męża. Ja tylko zdecydowałam czy belki mają być rzeźbione czy nie. Oczywiście są rzeźbione – piękne i urokliwe miejsce. 


Na tarasie – stół i krzesła, często bujak i grill. U mnie półokrągły, z każdej strony obsadzony kwiatami, tujami i przeróżnymi krzewami ozdobnymi. Stąd pachnie i „cieszy oko” wiosną, latem i późną jesienią. Taras warto zlokalizować w zacisznym miejscu, z dala od ulicy i sąsiedzkich oczu. Tak by cieszył nas widokiem na zaciszny ogród np. na oczko wodne lub ogródek kwiatowy. 


Położenie względem kierunków geograficznych to już rzecz gustu. Jedni wolą cieszyć się słońcem po południu, inni rano. U mnie słońce jest zawsze, z czego się bardzo, bardzo cieszę. Mój taras połączony jest z pokojem dziennym. W słoneczne dni staje się jego przedłużeniem. Piękny widok.


Zanim zajmiemy się jego budową, dobrze jest określić jego funkcję, gdyż warto zawczasu pomyśleć o odpowiednich przyłączach (woda, prąd). Zwolennicy częstego biesiadowania na tarasie mogą pokusić się o lokalizację blisko kuchni lub powiększając jego powierzchnię, zaprojektować np. kuchnię letnią. Bardzo przydatne pomieszczenie, szczególnie dla tych, którzy latem i jesienią wykonują masę weków na zimę. Polecam, bo warto. Mój taras spełnia swoją funkcję, a Twój?


2 komentarze:

  1. A ja polecam www.inox4you.eu – specjaliści godni zaufania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój taras musi być przede wszystkim zielony. Rośliny to dla mnie podstawa na tarasie - a do nich piękne donice. Bardzo ciekawym rozwiązaniem wydaje mi się donica Modena podświetlana Light: https://ogrodolandia.pl/donica-modena-podswietlana-light . Jestem bardzo ciekawa, co sądzicie o takiej nowoczesnej, podświetlanej donicy? Moim zdaniem jest to bardzo oryginalne.

    OdpowiedzUsuń