piątek, 29 września 2017

Dzień Kawy...



Największym eksporterem i producentem kawy na świecie jest Brazylia... Smakosze tego napoju doskonale o tym wiedzą… Pierwszą kawę na Ziemi najprawdopodobniej wypił starożytny Etiopczyk… Nie wiadomo, jak na to wpadli, ale bynajmniej ja jestem im wdzięczna… Bo dla mnie dzień bez kawy to dzień stracony... Etiopskie kawy należą do najlepszych na rynku… Hodowane są w naturalnych warunkach bez dodawania ulepszaczy – mają ciągle ten sam, głęboki smak...

Czy perspektywa poranka z kawą nie brzmi wspaniale? Jak dla mnie TAK… Z okazji „Dnia Kawy” przygotowałam dla Was kilka sprawdzonych przepisów na ten boski napój…

Mrożona kwa z lodami i syropem klonowym
Kawę zalej 250 ml gorącej wody i przestudź... Dodaj kostki lodu... Przelej kawę do 2 szklanek i do każdej dodaj po 2 gałki lodów (ja lubię waniliowe lub śmietankowe – mogą być o różnych smakach)... Gotową kawę polej syropem klonowym i od razu podaj...

Kawa z kardamonem i cynamonem
Kawę zaparzamy… Dodajemy cynamon, kardamon i cukier... Mieszamy i na koniec kawę zabielamy mlekiem…

Kawa z mlekiem kokosowym
Zaparz kawę… Wiórki kokosowe upraż na suchej patelni na złoty kolor... Mleko kokosowe podgrzej dość mocno, a następnie lekko ubij spieniaczem do mleka lub małą trzepaczką - przelej do wysokiej szklanki... Wąskim strumieniem wlej do mleka kawę... Wierzch posyp uprażonymi wiórkami…

Kawa latte
Przygotuj swoją ulubioną gorącą kawę… Podgrzej do około 50/60°C i spień mleko, potrząśnij, aby otrzymać płynne mleko i piankę.... Opcjonalnie do mleka przed spienieniem możesz dodać cukier, syrop lub miód… Mleko wlej do wysokiej szklanki... Odczekaj pół minuty i delikatnie po ściance wlej wcześniej przygotowaną gorącą kawę... Powinny utworzyć się trzy warstwy: na dole płynne mleko, po środku kawa, na górze pianka... Przed wypiciem należy wymieszać warstwy... Opcjonalnie jako pierwszy do szklanki możesz wlać syrop smakowy lub miód, wówczas na dnie otrzymasz dodatkową warstwę... Na wierzch pianki możesz wsypać wiórki, płatki lub inne dodatki w zależności od preferencji…
A Ty jaką pijesz kawę? Pochwal się, może i ja się skuszę…



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz