niedziela, 24 września 2017

Piękne włosy i paznokcie... mniejsze krwawienia... Skrzyp polny!




Wszystkim wiadomo, że skrzyp polny to popularny chwast… Rośnie na polach i… w moim ogrodzie… Chciałam się jego pozbyć, ale mama zastrzegła, że go ode mnie „weźmie”… Spytałam – po co Ci on?  Odpowiedziała, że przygotuje z niego nalewkę i kąpiel… Pomyślałam… Poszperam… Zobaczę jakie ma właściwości… Zdziwiłam się, że go dotychczas nie doceniałam… Naprawiam mój błąd…

Pędy skrzypu (wygląda jak choinka) zawierają największą ilość krzemu, pierwiastka dzięki któremu skrzyp posiada swe prozdrowotne właściwości… Wyciągi ze skrzypu mają szerokie zastosowanie w leczeniu wielu dolegliwości i schorzeń przebiegających z infekcją i/lub krwawieniem… Wykorzystuje się go we wspomaganiu leczenia (m.in. choroby pęcherza moczowego, gnijące rany, wrzody, reumatyzm, nerwobóle, i wiele innych)… Skrzyp pomaga również leczeniu migdałków, zapalenia jamy ustnej, krwawienia z dziąseł, łupieżu i oparzeń.

Jak przygotować skrzyp? Znalazłam kilka przepisów, które i Wam udostępniam:

Napar ze skrzypu polnego – należy do szklanki wrzątku wsypać jedną łyżkę ziela i odstawić pod przykryciem na 15 minut w celu zaparzenia. Następnie przecedzić i wówczas jest on już gotowy do spożycia. Dawkowanie 3 razy dziennie w przypadku dolegliwości związanych z nietrzymaniem moczu i przerostem gruczołu krokowego, a także w czasie leczenia zapalenia dróg moczowych. Przyśpiesza również gojenie się ran i pomaga w leczeniu hemoroidów.

Napar to również doskonały kosmetyk do włosów i paznokci... Włosy spłukujemy naparem... Nie będą wypadały, a w dobie jesieni wiemy jak jest... Tak więc ja zastosuję go również... Paznokcie należy moczyć w naparze... Nie będą się łamać i będą pięknie rosły...

Odwar z ziela skrzypu – zaleca się do 0,5 litra ciepłej wody wsypać  dwie łyżki ziela skrzypu polnego, a następnie gotować  przez 15 minut. Po tym czasie odwar ściąga się z palnika, odstawia na 10 minut i przecedza. Zalecane dawkowanie; odwar spożywany powinien być nie więcej niż po pół szklanki 3 razy dziennie w celu poprawienia przemiany materii i pobudzenia ustroju do produkcji moczu. W celu zapobieżenia krwotokom dawkę zwiększa się dwukrotnie (po szklance 3 razy dziennie). W przypadku gruźlicy lub krwotoków płucnych odwar przygotowuje się nieco mocniejszy (z 3 łyżek ziela) i spożywa się po kilka łyków przez cały dzień.

Kąpiel z skrzypem polnym ma bardzo szerokie i zbawienne zastosowanie w trakcie bólów reumatycznych i odmrożenia. Zaleca się przygotowanie odpowiedniego wywaru. Do litra wrzątku wsypuje się 100 gram ziela i odstawia na godzinę pod przykryciem. Gotowy wyciąg dodaje się do kąpieli.

Mama cierpi na bóle reumatyczne, stąd ta kąpiel "w skrzypie"... Tak więc miłe Panie, dla każdego coś dobrego... Stosujmy...

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz