piątek, 19 maja 2017

Bycie wolnym człowiekiem to…






Dzisiaj minęłam pewną osobę, w oczach której zauważyłam strach oraz niepokój… Nerwowe ruchy oraz sztuczny uśmiech tej osoby, spotęgowały moje wrażenie… W mig zdałam sobie sprawę, jaką skrępowaną jest osoba, która nie doświadczyła wolności… która stoi za parawanem krzywd, półprawd i nienawiści… Zgorzkniała osobowość… 

Czymże jest wolność? Wg mojej subiektywnej oceny, człowiek musi być wolny najpierw względem siebie… Nie może siebie okłamywać… Musi być samokrytyczny… a zarazem otwarty i aktywny… 


Bycie wolnym człowiekiem - to również bycie człowiekiem znającym swoją wartość oraz… człowiekiem, który w swobodny sposób, w każdym słowie i geście, wyraża siebie… To człowiek, który nie ulega tyranii, ale również nie stosujący przemocy wobec siebie i innych… A gdy zauważa takie zachowania reaguje! 


Dążenie do bycia wolnym, powinno być celem samym w sobie… Bowiem doświadczenie wolności tworzy człowieka… wyznacza moment, w którym to poczucie bycia sobą staje się niemal namacalne... Wolność wyrażana jest w pragnieniu i możliwości swobodnego poruszania się i zdobywania doświadczeń… 

Nasz charakter, temperament, nasza historia i wpływ środowiska mają także niebagatelny wpływ na kształtowanie się naszego poczucia wolności...

A jakie są Wasze spostrzeżenia? Wiem, że każdy ma własne, swoje, potwierdzone, zdobyte, wykute... Warto je mieć, ponieważ są busolą na drodze życia...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz