niedziela, 8 stycznia 2017

Zumba to ćwiczenia wyrażane tańcem... Zapraszam...



Marlena poprosiła mnie o zareklamowanie, na moim blogu, „Zumby w Witnicy”… Czemu nie?! – pomyślałam, tym bardziej, że kilka lat temu sama uczęszczałam na te wspaniałe, odprężające zajęcia…


Do chodzenia na Zumbę zachęciła mnie znajoma… Powiedziała, że to fantastyczne ćwiczenia przez taniec… Poszłam… Na pierwszych z nich mało nie pękłam ze śmiechu… Nie, nie z innych… Sama z siebie się śmiałam do rozpuku… gdyż nie potrafiłam nadążyć za ćwiczącymi… A niby taka inteligentna… Po kilku zajęciach jednak już nadążałam i o dziwo wychodziło mi to wspaniale… Załapałam bakcyla…


Później, niestety po wydarzeniach w Witnicy, zarzuciłam w kąt tę dyscyplinę, zamieniając ją na samotny „nordic walking”… Teraz, gdy pogoda nie bardzo sprzyja chodzeniu po lesie z kijkami, po przypomnieniu Marleny o tym sporcie, rozpocznę przygodę z Zumbą… Dziękuję... Rytmiczne ćwiczenia pomagają przecież w koordynacji ruchów ale przede wszystkim poprawiają kondycję… Z którą po zimie jestem troszkę na bakier…






Zumba wg Wikipedii – „to taniec zainspirowany połączeniem elementów tańców latynoamerykańskich oraz elementów fitness. Został opracowany przez tancerza i choreografa Alberto "Beto" Pereza w Kolumbii w latach 90. XX wieku.


Zumba zawiera w sobie elementy tańca i aerobiku. Choreografia Zumby łączy hip-hop, soca, samba, salsa, merengue, mambo, sztuki walki, oraz elementy Bollywood i tańca brzucha. Wykorzystywane są także elementy treningu siłowego (squat, lunge). Prowadzenie treningów Zumby nie wymaga opłat licencyjnych od siłowni lub klubów fitness – licencję muszą uzyskać indywidualni instruktorzy.”


Zachęcam Panie do ćwiczeń w stylu Zumba w witnickim MDK-u, gdyż za chwilkę już wiosna i lato… Nasze „boczki” trzeba przecież zgubić…


Każde poniedziałki i środy... godz. 19:30, witnicki MDK!    Gorąco zapraszam…






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz